top of page

FOLLOW ME:

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
Er zijn nog geen tags.

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

Dearest ladies; bikini bodies

Dearest ladies,

Overal om me heen zie ik reclame, berichtjes of hoor ik mensen praten of ze al wel niet klaar zijn voor de zomer. Heb jij je 'summer body' al weer? Ben je dun genoeg, bruin genoeg, mooi genoeg om het waard te zijn in bikini rond te lopen over een paar weken? Ik denk persoonlijk dat er maar 1 ding nodig is om een je perfecte bikinibody te hebben en dat is een bikini om aan te trekken. Ken je deze afbeelding? Zo is het, toch?

Maar hoe kan het dan zo zijn dat wij allemaal (ja, geef maar toe) weer staan te piekeren voor de spiegel als we naar het strand willen gaan en belangrijker, hoe voorkomen we deze ellendige momenten? Misschien helpen deze vijf punten jou:

1. Wees positief

Wees blij met jezelf, houd van je eigen lichaam en probeer te stoppen met negatieve woorden te spreken over jezelf. Woorden hebben kracht en wat je zegt over jezelf dus ook. Dit is het lichaam dat je van God gekregen hebt, Hij is er blij mee en jij mag er ook blij mee zijn! Als dit nog wat lastig is, begin dan met het accepteren van je lichaam en bedenk wat je mooi vind aan jezelf in plaats van wat je minder mooi vind. (Trouwens, Wilkin van der Kamp heeft een geweldig boek geschreven genaamd 'Woorden hebben kracht', misschien leuk om mee te nemen naar het strand)

2. Goed begin is het halve werk

Koop een bikini/badpak waar jij je zeker in voelt. Er zijn veel verschillende mogelijkheden in kleuren, vormen en merken dus er is zeker weten een setje waar jij blij van word! Zelf houd ik er van om online te bestellen en het thuis te laten bezorgen in plaats van passen in een klein hokje met 3 spiegels om me heen met de vrees dat het gordijn net niet aansluit op het hokje.

3. Je bent goed zoals je bent

Niemand is hetzelfde, dus vergelijken is onrealistisch. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik mezelf vergelijk met vrouwen op Instagram die vijf keer per week sporten en het halve jaar op het strand liggen. Natuurlijk hebben zij een afgetraind, bruin lichaam en staat alles goed bij ze. Het maakt mij alleen maar meer onzeker als ik hier aan ga beginnen en ik kan me voorstellen dat dat bij jou hetzelfde is. Stop it! Het is nergens voor nodig en brengt niet veel goeds. ​​

4. Stap er overheen

Makkelijker gezegd dan gedaan, I know maar ik denk dat dit een belangrijk punt is. We kunnen er zelf voor kiezen om over onze onzekerheid heen te stappen door gewoon te gaan. Het geeft een vrij gevoel om die 'zorgen' in een kuiltje zand te verstoppen en gewoon lekker te genieten van het weer en de gezelligheid.

5. Geef complimenten

Last but absolutely not least, laat aan anderen weten dat ze er goed uit zien! Nobody ever got poor by giving, dus deel complimentjes uit aan anderen! Het zal niet alleen goed doen bij hen maar ook jij zal er blij van worden en meer genieten.

Begrijp me niet verkeerd he, ik heb niks tegen sporten of mensen die graag wat willen afvallen omdat ze zich niet prettig voelen in hun lichaam. Ik word wel kriebelig van de campagnes waarin dunne meiden staan die nog steeds willen afvallen en anderen aanmoedigen dit ook te doen. Het probleem hiermee is dat het nooit goed genoeg is. Je zal nooit dun genoeg, lang genoeg, mooi genoeg zijn voor 'de wereld'. En stel dat je dan wel dun bent van jezelf, dan kan het voorkomen dat je te mager genoemd word.

We mogen blij zijn met het lichaam wat we hebben en blij zijn met die van anderen. Jij bent wie je bent en jij bent mooi zoals jij bent. Leer van jezelf en van anderen te houden, dat maakt het leven een stuk vrolijker. Ik wens je alvast een heerlijke zomer toe, dat we maar blij mogen zijn met onze heerlijke bikini bodies!

Liefs Charlotte

bottom of page